Varför en film

GUNILLA HELLGREN MEDIA

STORIES WE TELL - BERÄTTELSER VI MINNS

VARFÖR EN FILM ?

Den senaste rapporten om Svenskarna och internet 2016 visar att film och video fortfarande är på frammarsch:

"Svenskarna fortsätter att använda mobilen mer och mer. 78 procent av befolkningen kopplar upp sig via mobilen, 65 procent varje dag.

Streaming av film har ökat kraftigt från 28 till 38 procent, medan motsvarande tjänster för musik ligger kvar på samma nivå som förra året (44 %). Youtube är den populäraste sajten i alla åldrar. 100 procent av 11- till 19-åringarna kollar på Youtubefilmer, 80 procent av internetanvändarna över 76 år använder Youtube någon gång."

Källa: Svenskarna och internet 2016

 

En film på hemsidan:

  • Den digitala världen är här för att stanna och en film är effektivast och ger många gånger större värde än traditionella informationskanaler.
  • Youtube är största sökmotorn efter Google.
  • Hemsidor med film ökar dina säljmöjligheter.
  • Besökare som ser en produktvideo är mer benägna att köpa.
  • Många föredrar att se en video jämfört med att läsa en text, bäst är en kombination.
  • Med en film stärker du ditt varumärke
  • Med en film kan du visa och förklara på ett tydligt sätt.

 

En dokumentärfilm:

  • Berätta om en förändring som gett ringar på vattnet.
  • Med bilder, intervjuer och musik.

 

 

En videobiografi:

  • En biografi, en berättelse om dig, fast på video.